Dacia Sport Club
Forum dedicat celor pasionati de aceasta masina.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Dacia Sport Club | Lista de useri | Cauta | Inregistrare | Login

CHAT GENERAL | CHAT DACIASPORT | POZE DACIASPORT

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie.ro:
crissaa
Femeie
25 ani
Neamt

cauta Barbat
25 - 55 ani

Dacia Sport
Dacia Sport Club / Discutii diverse / Istoric Dacia    
Autor
Mesaj Pagini: 1
tai
Membru
Mesaj Privat

Din: Hunedoara
Inregistrat: 24-03-2010
Postari: 112
Istoric Dacia Piteşti

Pentru a reduce timpul între proiectare şi lansarea în producţiei de serie a unui autoturism, autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţă obţinută de la un producător străin. Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.000 şi 1.300 cm2 şi să se producă între 40.000 şi 50.000 automobile pe an. La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin. De asemenea, s-au testat următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Însă, după vizita istorică a preşedintelui francez Charles de Gaulle în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licenţă Renault. Din cauza unor motive tehnice şi economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producţia trebuia să înceapă în Franţa, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în septembrie 1966. Renault a permis părţii române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producţie. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8.Dacia a luat naştere în 1966 la Colibaşi (astăzi Mioveni), judeţul Argeş, având la bază un acord între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 şi s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate. Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar pe 3 august 1966 se testează primul motopropulsor.

Dacia 1100
Pe 20 august 1968 se începe producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în cursele de raliu. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare.

Dacia 1300
După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă. Între 1970 şi 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Astfel, în 1970 apar 3 versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L (de la „lux”), 1300LS („lux super”, destinată membrilor importanţi ai PCR) şi Dacia 1200 (versiune bicorp), iar în 1973 este lansat modelul break. Acest model s-a produs în peste 2 milioane de exemplare, devenind un simbol la fel de puternic precum Trabantul pentru Germania de Est[necesită citare]. Tot în 1973 a fost lansat modelul Dacia 1302 (gen papuc); 2000 de exemplare au fost fabricate, până în 1982. Dacia a mai produs şi un model de dubă numit D6, copie a modelului Renault Estafette. Dar pentru că şi Bucureştiul producea în uzinele T.V. (Tudor Vladimirescu) o dubă similară, producţia Dacia D6 a fost limitată pentru a nu creea concurenţă. După 1980, Dacia încearcă să producă un model pentru oraş, acest model purtând numele Dacia 500 sau Lăstun, fiind produs la Timişoara. Echipată cu un motor de 499 cm2, cu 22 cp şi cu un consum de 3,3 l/100 km. Însă, modelul este scos din fabricaţie după 1989 datorită problemelor de calitate şi a preţului ridicat. Tot în anii '80, Dacia a mai produs modelul Dacia 2000,avand la baza autoturismul Renault 20. Acest model era produs special pentru elita PCR şi era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producţia fiind, de asemenea, limitată.

Dacia 1310
La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta restilizată a modelului 1300, Dacia 1310. Modificările au constat în: 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protecţie noi şi interior nou. Aceasta s-a inspirat din restilizarea făcută de Renault pentru modelul lor, R12 in 1975. Dacia s-a vândut şi în Anglia sub numele Dacia Denem. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj şi cutie de viteze cu 5 trepte. ARO 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster.

Dacia Sport
În aceeaşi perioadă de timp s-a produs şi Dacia 1310 Sport. La salonul din 1979, mulţimea a admirat Braşovia, un coupé bazat pe modelul 1310 şi creat la un atelier din Braşov. Conducerea şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi, din 1983, o variantă de lux, Dacia Sport 1410, a fost produsă pentru tineretul privilegiat din acele timpuri. Aceste maşini erau foarte populare şi în cursele de raliu, iar piloţi ca Nicu Grigoraş au modificat vechile motoare de Renault, obţinând performanţe uimitoare.În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepţie 100% românească.

Dacia Liberta
Între anii 1991 şi 1996, Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1320 produsă în anii '80.

Dacia Nova
După 10 ani de aşteptare (1995), Dacia lansează primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit şi pornea cu un handicap apreciabil. În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil, Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000. În acelaşi an este lansat motorul de 1,6 litri cu injecţie monopunct produs de firma Bosch, ce a echipat Dacia Nova.

Dacia Supernova
În 1999, Renault achiziţionează 51% din capitalul Dacia şi anunţă că va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluţie a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI.

Dacia Solenza
În 2003, modelul SupeRNova este înlocuit de modelul Solenza, un model ce are la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce trasează atributele noii identităţi de marcă. Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri, similar cu cel de pe SupeRNova, şi un diesel de 1,9 litri.

Dacia Logan
În 2004 se încetează producţia modelelor Berlină şi Break şi se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odată cu lansarea modelului Logan MCV are loc şi prima restilizare, în special la partea din spate. Noul model semăna mult cu modelul Logan Steppe (concept carul) prezentat în primăvara aceluiaşi an şi dispunea de şapte locuri poziţionate pe trei rânduri. La începutul anului 2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semăna foarte mult cu modelul Logan MCV. În 2008 sunt lansate pe piaţă Dacia Logan Pick-Up şi Dacia Sandero.

Dacia Stepway
În anul 2010 este lansat un nou model numit Stepway, fiind astfel primul SUV Dacia 4×4 şi modelul costa în jur de 13000 EUR, apropiindu-se de modelele Lada Niva şi Fiat Sedici. Este posibilă alegerea unei tracţiuni pe faţă, unei tractiuni 4×4 sau 2×4. La partea de motorizare se poate alege între 75 şi 115 cai. Stepway are o gardă la sol foarte ridicată şi dispune de sistem antiderapaj, sistem  ABS şi chiar ESP.

Modificat de tai (24-03-2010 18:39:57)


24-03-2010 18:26:39
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
Dacia 1200 (versiune bicorp)
Cum arată ?
Eu nu am gasit nici o poza.


25-03-2010 17:31:10
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
“Ceausescu masura cu cotul...”
Fabrica de autoturisme de la Pitesti era nevoita pe vremea aceea sa “produca de toate”, de la piese de schimb, pina la autoturismul finit. “In 1981, este lansat modelul coupe Dacia Sport. Chiar daca a fost un esec din punct de vedere economic, producindu-se doar 5.000 de exemplare, acesta trebuie privit ca o incercare de a demonstra autoritatilor de atunci ca se poate crea ceva nou si pe piata romaneasca”, declara Constantin Stroe. “La sfirsitul anilor `80, cercetatorii de la Dacia primesc ca tema pe linie de partid sa elaboreze modele noi de Dacia. Astfel, apar Dacia 1320 bicorp si Dacia 1325 Liberta (in total aproximativ 6.400 de exemplare)”, povesteste vicepresedintele Dacia. “Imi amintesc ca spatele taiat de la ultimele doua modele a fost creatia lui Nicolae Ceausescu, pentru ca pe atunci el era cel care hotara ce se produce si ce nu. Si cind i-am prezentat in forma initiala Dacia 1320, s-a uitat, a masurat din cot si a schitat citeva gesturi: “Mai taie de aici si de acolo”. Asta insemna ca i-a placut modelul si ca puteam incepe productia in serie”, declara Constantin Stroe.
Cu doi ani inainte de evenimentele din decembrie 1989, conducerea PCR trimitea o tema cercetatorilor pitesteni: sa puna la punct o masina “100a romaneasca”. “In industria automobilistica este practic imposibil sa realizezi un model fara sa incerci sa utilizezi descoperiri tehnice sau reusite automobilistice din planul productiei de autoturisme. Asta ni se cerea atunci... Cu toate astea, datorita cercetatorilor nostri, am reusit sa elaboram Dacia Nova, care avea sa apara abia in 1995”, continua fostul director al Dacia. Dacia nu a avut niciodata concurenta pe plan intern. “Atita timp cit Dacia a vindut in jur de 2.460.000 de masini, iar Uzina de la Craiova sub 350.000 de Olcituri, nu putem vorbi decit de o concurenta stimulativa”, incheie acesta.

Preluare cbx.ro


25-03-2010 17:40:11
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
Istorie auto Dacia


     
Dacia este cea mai reprezentativa marca de automobile din Romania, in jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile din Romania. A luat

nastere in 1966, la Colbasi, jud Arges. Inca din acea vreme au unit legaturi stranse de colaborare cu Renault, iar astazi se afirma tot mai mult ca si marca internationala, lucru imbucurator pentru noi.
      Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe
fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12.
      Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.
      Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova.
      In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. Sa luam in ordine cronologica evenimentele care au marcat istoria Dacia si sa vorbim cate putin despre fiecare.


DACIA 1100

1968 – Primul model produs de producatorul roman de automobile Dacia S.A. a fost Dacia 1100 . Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un model intermediar pana la intrarea in productie a modelului 1300. In realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou Presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci Nicolae Ceausescu.

Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmand ca cei de la Dacia sa le asambleze.
   Dacia 1100 S (Sport), era modelul Dacia 1100 cu 2 perechi de faruri, un motor mai puternic de 65 CP, pneuri late, folosite de poliţie şi în raliuri si o viteza maxima de 145 kmh.
   




DACIA 1300

1969 – A aparut gama Dacia 1300 in urma licentei obtinute de la compania franceza Renault. Dacia 1300 a intrat in productie in august 1969, avand la baza modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern si economic. Initial, modelul dispunea de o singura caroserie (berlina/sedan) cu 4 usi si 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrica de 1,289 cmł ce dezvolta 54 CP, o viteza maxima de 144 km/h si consumul de 9,4 litri.

1970 – Dacia dezvolta o serie de modele derivate ale Daciei 1300. Sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Super si 1301 (model destinat numai membrilor Partidului Comunist Roman).



1973 – Incepe productia modelelor Break, iar in 1975 este lansat autoutilitara Dacia 1302. Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate si putea suporta o sarcina maxima de 500 kg. Intre 1975 - 1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungand in Argentina.
Modelul 1300 a fost inlocuit de modelul Dacia 1310.
                                                                           








1975 – Apare Dacia Estafette (sau D6), prima furgoneta produsa vreodata de Automobile Dacia, fiind o replica a modelului francez cu acelasi nume, Renault Estafette. A fost produsa intre 1975 si 1978 fiind realizate 842 de modele. In Franta, modelul s-a bucurat de mare succes, adresandu-se generatiei hippy. Din acest motiv, varianta romaneasca a fost retrasa de pe piata la scurt timp de la lansare la ordinul Partidului Comunist Roman, partid care nu dorea ca tinerii sa adopte stilul hippy.



1978 – Inceteaza contractul de licentiere de la Renault



1979-  Prezentata la Eren in 1979 noua Dacia 1310 deriva din modelul 1300, modificata estetic, 2 perechi de faruri rotunde, stopuri redesenate si un nou tip de bord. Variantele sunt: Standard, MS, MLS, S, TL, TX.
Dacia 1310 a fost un model lansat de Uzina de Automobile Dacia în 1979, după scoaterea de pe piaţă a Daciei 1300. A avut la bază cinci modele:
   - TLX (1979-1990)
   - LX (1990-1994)
   - L (1994-1999)
   - CL(Break)(1994-1999)
   - CLi(Break) (2000-2004)
   - Li (2000-2004)




1980 – Apare modelul Dacia 500 cunoscut si sub numele de Lastun care provine de la pasarea „Lastun” Productia a avut loc la fostele uzine Tehnometal din Timisoara, devenita ulterior Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Conceptul initial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maxima de 2 + 2 persoane (2adulti si 2 copii), cu un consum mic de pana la 3 litri/100km si o viteza maxima de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP si un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maxima era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 usi, fabricata din rasini sintetice rezistente la coroziune. Lastunul a fost produs intr-un numar mic iar din cauza calitatii slabe productia acestuia a incetat dupa 1989.







1983 - O noua restilizare a modelului 1310 s-a facut in anul 1983 impreuna cu noi tipuri de motorizari : 1185 cmc cu 48 cp pentru Dacia 1210 si 1397 cmc cu 63 cp pentru Dacia 1410 si deja cunoscuta Dacia 1310 (1289 cmc cu 54 cp), si introducerea cutiei cu 5 viteze. Variantele sunt: TLE, TX, TS,TLX, GT, GTL.
      Dacia 1310 Li a avut la bază un motor 1.4 cu injectie monopunct Bosch de 62 CP şi o viteză maximă de 143 km/h.
      Modelul 1310 a fost singurul model lansat de Dacia care a rezistat pe piaţă mai mult de 20 ani. Este simbolul mărcii Dacia din 1979 până astăzi si a fost vandut in exteriorul tarii sub numele de Dacia Denem, Dacia 1304 (Pick-up) sub numele de Dacia Shifter, Dacia 1310 break a mai fost vanduta in exterior si sub numele de Dacia Delta.





Acest model a fost produsa in anii ’90 cu diferite restilizari sub numele de CN2, CN3 si CN4 .

CN 2
CN 3
CN 4


Dacia Sport

       In anii `80 este produsa intr-un numar restrins de exemplare Dacia Sport, o derivata din berlina, dar cu doua usi, si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.

1983 - A fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault.








1985 - S-a lansat Dacia 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS.



1987-1990 - Sunt lansate modelele Dacia 1200, versiune bicorp, iar in perioada 1991-1996 apare Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1200. Dacia 1210 — au fost fabricate câteva modele care aveau capacitatea cilindrică de 1196 cm2.



1992 - Ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul Dacia 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: Dacia 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo campervan si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semana cu Nissan Primera; masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele.

Dacia 1307

1994-1996 apar doua modele 1320 face-lift CN2 si CN3.

CN 2
CN 3 

Dacia Nova


1995 – Un nou model isi face aparitia si anume, Dacia Nova, care este prima masina proiectata integral de catre inginerii de la Automobile Dacia, modelul de inspiratie fiind Peugeot 309. Masina este de tip hatchback, cu tractiune fata, 5 usi si 5 locuri. Cel mai nou motor a aparut in 1998 iar modelul ce venea echipat cu el se numea GTi. Motorul era un motor de GT care a fost dotat cu injectie monopunct Bosch, astfel reducandu-se consumul ridicat al GT-ului.









1998 - S-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasta modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 25 de ani,  acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina



1999 – Renault cumpara 51% din actiunile Dacia si anunta lansarea unui nou model.

Dacia SuperNova



2000 – Prima masina care a iesit pe portile fabricii dupa achizitionarea de catre Renault a fost Dacia SuperNova, o masina de tip hatchback, cu 5 usi, produsa de Automobile Dacia din 2000 pana in 2003. SuperNova este de fapt o Dacia Nova care a fost imbunatatita prin schimbarea motorului (Renault E7J 260) si transmisiei cu cea de la Renault Clio. A fost un model intermediar, astfel modelul a devenit primul autoturism construit de Dacia care avea ca optiuni  aer conditionat si jante de aluminiu. Pretul de comercializare al masinii pentru varianta de top a fost de 5.800€. Masina a fost vanduta in 4 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie si versiunea de top Clima. Masina corespunde normelor de poluare Euro 2.
   La Salonul Auto de la Paris din 2000, preşedintele grupului Renault, Louis Schweitzer, anunţă câteva detalii tehnice despre viitorul model Dacia (nume de cod X90). Reprezentanţii Renault au mai anunţat un alt obiectiv, şi anume "Dacia de 5.000 €", lansarea modelului de 5.000 € a fost amânată. În realitate preţul modelului de bază este de 5.800 €, iar cu toate opţiunile incluse preţul ajunge la 10.000 €.



Dacia Solenza



2003- Dacia Solenza este o masina de tip hatchback de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 şi iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunţa trasăturile noii identităţi de marcă. Exteriorul are o linie mai modernă şi mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova. Din noiembrie 2003 a fost îmbunătăţită structura de rezistenţă a maşinii, variantele superioare de echipare primind şi airbag pentru şofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenţii moderne de siguranţă pentru ocupanţii acestuia.
     Modelul a fost bine primit pe piaţă, având şi cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piaţă, compania Dacia a decis oprirea producţiei în vara anului 2005, concentrându-se pe creşterea producţiei modelului Dacia Logan.
    Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri, acelaşi ca şi la modelul Dacia Papuc.
     Începând din 2005, modificarea evacuării şi a gestiunii electronice a injecţiei au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 3, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 2.






Dacia Logan



2004 – Dacia lanseaza un nou model Logan pe data de 2 iunie la Paris, si a fost disponibila spre vanzare incepand cu 1 septembrie 2004.

2005 – In iunie, Dacia Logan primeste 3 stele la testele de siguranta realizate de EuroNCAP, devenind astfel primul si singurul model al constructorului pitestean supus acestor teste. In 2005, Automobil Clubul German (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V) a afirmat ca Dacia Logan se rastoarna usor in cazul unei virari bruste. In timpul unui test al elanului (acest test presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul) realizat la o viteza de 65 km/h, masina s-a rasturnat. Un test asemanator a fost realizat de Top Gear Romania, in care modelul Logan a trecut testul la viteze de 72 km/h, 87 km/h si 84 km/h.



2006 – La sarbatorirea a 40 de ani de la fondarea companiei, Dacia a lansat noul Logan, Pe 14 septembrie 2006, care a beneficiat de o restilizare atat la exterior cat si la interior. Printre elementele de noutate se numara portbagajul care dispune de un eleron si un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost restilizate. Dacia a mai lansat si motorul de 1,6 litri si 16 valve ce dezvolta 105 CP (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa varful de gama denumit Prestige. La interior Logan beneficiaza de tapiterii noi, maneta schimbatorului de viteza si volanul imbracate in piele.
     Pe 14 septembrie 2006, Dacia a lansat noul Logan, care a beneficiat de o restilizare atât la exterior cât şi la interior. Printre elementele de noutate se numără portbagajul care dispune de un eleron şi un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost redesenate.
   Dacia a mai lansat şi motorul de 1,6 litri şi 16 valve ce dezvoltă 105 cp (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa vârful de gamă denumit Prestige. La interior Logan beneficiază de tapiţerii noi, maneta schimbătorului de viteză şi volanul îmbrăcate în piele. Tabloul de bord beneficiază acum de ceasuri cu fundalul alb. La capitolul accesorii, Logan dispune de o nouă gamă de radio Blaupunkt cu lector casete, CD sau MP3, senzori de parcare, o nouă gamă de jante de 15" şi patru noi nuanţe de vopsea metalizată. La apariţia modelului Logan, toate motorizările respectau norma Euro 3, iar din ianuarie 2007, toate motorizările respectă norma Euro 4, inclusiv varianta diesel, a cărei putere a crescut la 70 CP.
   Dacia Logan Facelift mai este numit şi Dacia Logan Phase 2. Şi-a făcut apariţia în vara anului 2008. La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.
   

Dacia Logan MCV




2006 - La doi ani de la lansarea modelului Logan sedan, in 2006 la Salonul Auto de la Paris (Paris Motor Show) a fost lansat modelul Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Acesta este versiunea station wagon a modelului Logan, care dispune de sapte locuri dispuse pe trei randuri(2+3+2); ultimul putand fi demontat. Volumul portbagajului are valori cuprinse intre 700 litri (fara al trailea rand de scaune) putand ajunge la 2350 litri. Modelul dispune de numeroase locuri de depozitare, fiind introduse in cotierele dintre scaune; o alta noutate o reprezinta al treilea rand de geamuri care pot fi deschise in exterior. Comercializarea acestei versiuni a inceput in Romania pe 4 octombrie 2006, iar pe pietele externe se va comercializa din 2007. Acest model este primul dintre cele cinci modele care au la baza platforma Logan si care urmeaza a fi lansate pana la sfarsitul lui 2009.
Dacia Logan VAN se bazează pe platforma mecanica Logan MCV. La exterior modelul seamăna foarte mult cu MCV-ul, iar interiorul a fost reamenajat pentru o masă utilă de 800 kg şi un volum util de 2500 litri. Ca noutate pentru Dacia este prezenţa airbag-urilor pentru torace. Preţul pentru acest model este estimat în jurul intervalul 6700-8800 euro cu toate taxele incluse.  Dacia Logan Pick-Up este versiunea pick-up a modelului Logan. Acest model a înlocuit bătrânul Pick-Up.








Dacia Sandero


2007 – Incepe productia la Dacia Sandero, care este un model de autoturism sub forma unui hatchback cu 5 usi fabricat la Pitesti incepand din octombrie 2007. Dacia Sandero a fost lansata oficial pe piata romaneasca, pe 3 iunie 2008, in cadrul unei ceremonii la World Trade Plaza la un pret care nu va depasi 9.500 de euro pentru cea mai echipata versiune, iar pe parcursul timpului, se va demara comercializarea modelului in majoritatea tarilor europene. Dealerii Dacia sustin ca se vor lua comenzi abia incepand din 15 iunie. Sandero este si primul model care poarta noua sigla a companiei Dacia.





Dacia Sandero Stepway este varianta crossover a Daciei Sandero.





2008 – In vara acestui an a aparut Dacia Logan Facelift, cunoscuta si sub numele de Dacia Logan Phase 2 (versiunea 2). La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.





Dacia DUSTER


2010 - Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.
Masina va fi disponibila cu o motorizare pe benzina, 110 CP si doua diesel, de 85, respectiv 105 CP. Masina va avea 4,31 metri lungime, putin mai mult decat Logan sedan, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Masina va cantari 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in versiunea 4X4.
Dacia a anuntat preturile lui Duster, primul sau SUV, care costa de la 10.500 euro (TVA inclusa) in versiunea 4×2, si de la 12.300 euro (TVA inclusa) in versiunea 4×4. Preturile ajung la 15.600 euro pentru versiunea cu dotari maxime, motor diesel de 1,5 l si 110 CP.
Masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP






PROTOTIPURI SI EDITII LIMITATE DACIA

Dacia MD87  - este un prototip realizat in anul 1987 ce dispunea un motor central si ulterior faruri escamontabile.
     








Dacia 2000  - a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru elita PCR.





Dacia D6 (Estafette) - este prima furgonetă produsă vreodată de Automobile Dacia, fiind o replică a modelului francez cu acelaşi nume, Renault Estafette. A fost produsă între 1975 şi 1978 fiind realizate 842 de modele.





Dacia 1300 si 1310 Diesel



Dacia 500 (prototip) - este modelul 500 dar cu caroseria alungita.



Dacia 1310 hycomat - este varianta adaptata persoanel or cu handicap. Volanul din mijloc e cel "normal", de directie. Cel de deasupra e frana, cand apesi pe el masina se opreste. Cel de dedesupt (catre bord) e acceleratia, prin tragere de el spre sofer se mareste turatia. Ambreiaj hycomat. Placa de presiune e comandata de un cilindru hidraulic care, la randul sau, e comandat electric. Pe nuca schimbatotului de viteze e un contact, cand pui mana pe schimbator debreieaza, cand accelerezi, ambreiaza




Dacia Mini - este un prototip, realizat in anul 1980, a unei masini economice, realizata prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabila cu efort minim




Dacia 1310 TS (1981)



Dacia 1308 Jumbo (1990) prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.



  Dacia Star (1991) - prototip de berlina cu 4 usi si 5 locuri, creata din modelul Dacia 1410 cu faruri noi si geamurile laterale rotunjite



Dacia Cabrio cu 6 usi




Dacia Convertible - a fost un proiect al celor de la UAMT Oradea. A fost proiectata si omologata pt a fi introdusa in productie de serie mica la aceasta uzina. Pana la urma s-a renuntat la proiect, considerandu-se o investitie nerentabila si avand si o oarecare opozitie din partea uzinei mama UAP.






Dacia 1306 (1994) - este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.






Dacia 1310 Break Limousine - a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile.




Egreta (1983) - un prototip al Daciei Lastun



Dacia Funeral (1982)





Dacia Extasy





Dacia Nova MPV (1998) - model furgonetă creat din modelul Dacia Nova




Dacia D33 (1997) - creata in Italia de IDEA Torino, masina era o berlina cu 4 usi si 5 locuri.





Dacia Solenza Break



Dacia Logan Steppe (2006)





Dacia Logan Pick-up concept




Dacia Grand Sandero




Dacia Duster (2009)




Dacia Duster Rally







   Sigle DACIA de-a lungul timpului


Preluare de pe WorldWideWeb.
TGB


250/188px 5.9KB

Modificat de TheGreatBabanu (25-03-2010 21:55:26)


25-03-2010 17:54:35
   
lord_halo1
Administrator
Mesaj Privat

Inregistrat: 23-03-2010
Postari: 871
    Frumos !

_______________________________________
words like violence break the silence

www.aliveofficial.ro

25-03-2010 20:53:32
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
Am mai adaugat si Prototipurile si editiile limitate.
Pfffu. Mi-a luat ceva timp. )


25-03-2010 21:58:25
   
tai
Membru
Mesaj Privat

Din: Hunedoara
Inregistrat: 24-03-2010
Postari: 112
Nu se mai poate spune decat "bravo"!

25-03-2010 22:42:13
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
lordul m-a starnit.
E si meritul lui.


26-03-2010 21:21:26
   
B 13 YSC
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 45
super tare ... bv pt munca depusa .. sunt si modele  p care nu le-am  vaz niciodata

_______________________________________
B 13 ysc

27-03-2010 00:29:17
E-mail  
Oldiulian
Membru fidel
Mesaj Privat

Din: Constanta
Inregistrat: 14-04-2010
Postari: 589
Felicitari.  Foarte bine documentat . Bravo

_______________________________________
"NOBEL s-a dus , EINSTEIN s-a dus ; nici eu nu ma simt prea bine."

  0724399260

15-05-2010 00:30:26
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
Mersi.

15-05-2010 20:01:01
   
lord_halo1
Administrator
Mesaj Privat

Inregistrat: 23-03-2010
Postari: 871
Este intr-adevar un efort laudabil !    Bravo !

_______________________________________
words like violence break the silence

www.aliveofficial.ro

15-05-2010 21:04:18
   
daciaarc
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 27-03-2010
Postari: 15
sportul asta e din sibiu, la-m vazut sapt trecuta parcat inacelasi loc se pare ca nemiscat si din pacate nu mai arata asa de bine. pacat de ea.


583/356px 52.3KB


16-05-2010 23:35:45
   
edyson
Membru fidel
Mesaj Privat

Din: IASI
Inregistrat: 08-09-2010
Postari: 712
iti dai seama ce fata ar face loganu daca ar baga stia acuma D33 in productie?tot ziceau ca se muta linia de productie in maroc !    

_______________________________________
- Don't Drink and Drive,just Smoke and Fly !

08-03-2011 14:04:35
   
TheGreatBabanu
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 25-03-2010
Postari: 21
E imposibil ce spui tu.

08-03-2011 16:29:52
   
edyson
Membru fidel
Mesaj Privat

Din: IASI
Inregistrat: 08-09-2010
Postari: 712
faza cu D33 ?sau cu mutatu in maroc?aia cu marocu e 100% .....cealalta e o dorinta a multora da fara sanse de izbanda....numai bine 

_______________________________________
- Don't Drink and Drive,just Smoke and Fly !

09-03-2011 01:23:18
   
edyson
Membru fidel
Mesaj Privat

Din: IASI
Inregistrat: 08-09-2010
Postari: 712
si cand credeam ca am aflat cam tot ce a produs dacia mai aflu o surpriza!!!!mare ce-i drept un site cu tot ce-a produs romania vreodata intrati si va mninunati.....
  www.automobileromanesti.ro       eu am ramas tablou....

Modificat de edyson (21-03-2011 00:23:24)


_______________________________________
- Don't Drink and Drive,just Smoke and Fly !

21-03-2011 00:21:25
   
lord_halo1
Administrator
Mesaj Privat

Inregistrat: 23-03-2010
Postari: 871
   e si lucrul mainilor mele pe acolo ...: "panther" !!!!!!!!!!!!!!!

_______________________________________
words like violence break the silence

www.aliveofficial.ro

22-03-2011 14:47:20
   
stefstef
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 17-05-2011
Postari: 1
Foarte interesant. Imi fac disertatia in Suedia si mi-am ales tema - impactul achizitiei (Dacia de catre Renault) asupra brandului Dacia. O parte din informatia necesara (in ceea ce priveste partea empirica) am gasit-o in textul de mai sus. Multumesc frumos!

17-05-2011 02:31:00
   
asv
Membru nou
Mesaj Privat

Inregistrat: 03-03-2011
Postari: 18

stefstef a scris:

Foarte interesant. Imi fac disertatia in Suedia si mi-am ales tema - impactul achizitiei (Dacia de catre Renault) asupra brandului Dacia. O parte din informatia necesara (in ceea ce priveste partea empirica) am gasit-o in textul de mai sus. Multumesc frumos!


iti recomand cartea "Renault si Dacia de 10 ani impreuna" scrisa de Dan Vardie
este povestea preluarii Dacia de catre Renault, exact subiectul tau de disertatie 


17-05-2011 10:32:20
   
Pagini: 1    
Mergi la
Dezvoltat de 3X Media International
Forum Gratis